'Terdengar suara orang menangis....'


Seorang lelaki mendakwa secara tidak sengaja berjaya merakam suara tangisan makhluk halus di asramanya baru-baru ini sehingga mencetuskan pelbagai reaksi netizen.

Difahamkan, suara itu hanya mampu didengari oleh dia sahaja, sementara rakan-rakannya yang lain tidak mendengar sebarang suara tangisan.

SERAM, serius seram. Apa yang aku dengar itu sama tak macam korang dengar? Tapi ada orang cakap itu sama dengan kejadian di UKM. Bila aku dengar, yela macam sama. Lagi seram. 

Video ini betul terjadi pada malam tadi lebih kurang jam 1:30 pagi. Kebetulan saya keluar dari bilik nak ke toilet. Dalam masa yang sama saya nak buat Instastory. Keluar saja dari bilik, saya rasa meremang bulu roma sampai ke tengkok. 

Saya dengar orang menangis dan saya terus on the spot rakam tapi tak pasti suara itu datang dari arah mana. Memang jelas dan saya tak jadi nak ke toilet, terus berlari masuk ke bilik dan saya diamkan diri. 

Tidak lama selepas itu, member saya keluar pergi toilet tetapi saya tak cakap apa-apa mengenai perkara itu kepada dia. Bila dia dah masuk semula ke bilik, saya panggil dia dan suruh dengar video yang dirakam. Member senyap tak kata apa-apa, tergamam. Selepas itu, dua lagi member lain bertanya kenapa. Saya bagi mereka dengar suara itu dan mereka pun terdiam. Kami masing-masing diam seribu bahasa.

Ekoran kejadian itu, saya tak dapat nak lelapkan mata sebab asyik terfikir betul ke apa yang saya dengar tadi?

Tidak lama selepas itu saya berselubung dengan selimut. Pusing kiri tak kena, pusing kanan pun tak kena. 

Lebih kurang jam 3:00 petang, tiba-tiba bunyi burung hantu di belakang balai sebab di belakang balai tempat tinggal kami ini hutan. Yang peliknya bunyi burung hantu itu kuat dan dekat. 

Serius memang seram. Sepanjang empat tahun berada di sini, memang biasa kerap tidur lewat, tapi tak pernah pun dengar bunyi burung hantu yang kuat seperti itu. Lama juga ia berbunyi seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena. 

Sedar-sedar, saya dah terlelap bertemankan surah yassin. Dalam jam 6:00 pagi saya sedar dan bangun mandi. Masing-masing senyap tak bercakap tentang hal itu. Sampai dah siang barulah kami dengar semula rakaman video itu dan bersembang mengenai apa yang sebenarnya berlaku. 

Memang sebelum ini ada dan pernah berlaku tetapi tidak ada sampai terdengar suara seperti dalam video dirakam. Ini jelas sekali suara itu tetapi tidak tahu datang dari mana arahnya.

Yang peliknya hanya saya seorang saja yang boleh dengar. Yang lain tak dapat dengar. Padahal suara itu jelas dan agak kuat juga. Tapi itulah, member lain tak dengar langsung suara itu. Pelik tapi benar, memang itu yang saya rakam dan dengar dengan telinga sendiri. 

Bila dah siang, selepas sarapan kami masih lagi berbual mengenai perkara itu dan sampailah video ini tersebar di kalangan member yang boleh dikirap andai berubat orang. 

Then member saya kata benda itu ada, puncanya mungkin ada yang mengganggu tempat dia. Mungkin betul juga sebab pagi Ahad itu kami ada buat pembersihan di sekitar balai. Mungkin terkena tempat dia, mungkin dia marah. 

Cerita ini cerita betul dan tidak dinafikan memang saya dengar dengan telinga dan rasa meremang bulu roma sampai ke tengok. 



Sejak saya muat naik video itu di Instastory pada malam itu, ramai yang DM kata seram sampai diorang dengar dengan jelas suara orang menangis. 

Ini lokasi yang sama dengan video semalam, yang saya rekod tanpa sengaja. Tapi saya tak dapat dengar dari arah mana datangnya suara itu. 


Sumber: @Herddy93
Loading...