(Video) 'Aku kata ini telur lipas, dia (mamak) kata ini kacang merah' - Customer temui telur lipas dalam makanan


Alangkah terkejutnya pasangan suami isteri apabila mendapati hidangan mereka yang dipesan dari restoran 'mamak' di Sepang ini dicemari dengan telur lipas.

Jamal Firdaus pada 28 Februari 2020, berkongsi video dan gambar penemuan menjijikkan itu di Facebooknya.

Menurut Jamal, dia memaklum penemuan itu kepada pihak restoran tersebut tetapi pihak itu mendakwa 'benda' itu adalah kacang merah.

"Dia kata ini kacang merah. Telur lipas weh! Ni kalau masuk perut kami, tak bertelurkan lipas kami berdua?


"Berhati-hati kepada mereka yang makan di sini atau mamak-mamak lain. Periksa dulu hidangan kita. Jangan jadi macam aku, nasi dah habis baru perasan. Nasib baik perasan, dah hujung-hujung tanduk dah.

"Tak dinafikan memang aku suka dia punya ayam goreng, tetapi masa ni aku tak order makanan. Hanya temankan isteri aku je makan nasi goreng mamak tu. Aku tolong habiskan lagi separuh nasi goreng dia je. Boleh pula ada telur lipas. Aku dahlah anti dengan lipas.



"So berhati-hatilah pada anda semua yang suka makan kat mamak tu. Tak kiralah mamak di mana-mana. Pastikan dalam hidangan kita itu tiada bahan terlarang. Hari ini telur lipas, mana tahu esok lusa baby lipas, mommy lipas, daddy lipas," katanya.

Sumber: Jamal Firdaus