Teks yang dicari... Tentang Penulis Alamat Emel... Enter Nama Alamat Emel Mesej Tentang Saya Laman ##1## of ##2## Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sept Oct Nov Dec



5/newsticker/Viral

4/bigslider1/Trending

404

Maaf, laman yang anda cari tidak dapat ditemui
Utama

3/block2/Semasa

Terkini

(Video) 'Dasar kawan tak guna!' - Remaja lemas & terkapai-kapai minta tolong selepas main 'Dizzy Game' di kolam renang, tapi member gelakkan jer

0


Awal bulan Mac 2021, viral video di media sosial menunjukkan sekumpulan remaja lelaki di Filipina, bermain 'Dizzy Game' di kolam renang sebuah resort yang menyebabkan salah seorang rakan mereka lemas selepas ditolak ke dalam kolam. 


Video berdurasi lebih dari 4 minit itu menunjukkan (Klik SINI), mangsa dalam keadaan membongkok dipusing oleh tiga rakannya di tepi kolam sambil dirakam oleh seorang lagi rakan. 


Mangsa dipusing beberapa kali agar dia kepalanya mencapai tahap pening yang dikehendaki sebelum ditolak ke dalam kolam bagi melihat sama ada dia mampu untuk berenang dalam keadaan memeningkan itu. 


Bagaimanapun mangsa dipusing oleh rakannya melebihi had (15 kali), biarpun mangsa sudah menunjukkan dirinya pening, tetapi mereka tetap memusingkan mangsa berkata-kali. Mangsa kemudian ditolak ke dalam kolam dan bermulalah percubaannya untuk berenang. Malangnya, mangsa kelihatan terkapai-kapai dan tidak mampu untuk berenang dengan betul dan terus tenggelam ke dasar.


Setelah beberapa minit berlalu, mangsa masih belum timbul. Keadaan itu membuatkan rakannya panik serta-merta terjun ke kolam untuk membantu mengeluarkannya tetapi gagal dan mereka terpaksa meminta bantuan lifeguard yang sedang bertugas. 


Apabila penyelamat tiba, mereka terjun ke bahagian dasar kolam dan mendapati mangsa tidak sedarkan diri, terus dibawa naik dan dihantar ke hospital. Tidak diketahui keadaan terkini mangsa, namun kali terakhir dilaporkan, mangsa masih berada dalam keadaan koma.


Ramai netizen yang menyelar empat rakannya bermain permainan yang boleh menyebabkan mangsa meninggal dunia. 


"Budak-budak ni bodohnya bukan kaleng-kaleng. Geram! Dah la tak tolong, tengok je member tenggelam dalam kolam. Boleh pula diorang ketawa tengok mangsa terkapai-kapai macam tu, dasar!!" kata Jenny. 


Sumber: Davao 7TV

3/block3/Global

4/carousel2/Selebriti

3/block3/Santai

3/block3/Viral

4/carousel3/Seram