Teks yang dicari... Tentang Penulis Alamat Emel... Enter Nama Alamat Emel Mesej Tentang Saya Laman ##1## of ##2## Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ogos Sept Okt Nov Dis



5/newsticker/Viral

4/bigslider1/Trending

404

Maaf, laman yang anda cari tidak dapat ditemui
Utama

3/block2/Semasa

Terkini

'Vaksin ni Tuhan ke apa? Jangan jadi haiwan ternakan, mati selepas vaksin' - Suhaimi Saad

0


Bekas penyanyi nasyid, Suhaimi Saad, 41, kembali menjadi bualan netizen di media sosial susulan beberapa kenyataannya tidak bersetuju dengan pelaksanaan pemberian Vaksin Covid-19 yang telah meragut banyak nyawa sejak virus itu mula merebak Disember 2019. 


Dalam kenyataan terbarunya pada 18 Ogos 2021, "Vaksin ni Tuhan ke apa?" mengundang ramai golongan anti-vaksin bersetuju dengan kenyataan Suhaimi, lebih-lebih pada waktu ini kebanyakan premis menetapkan hanya individu yang lengkap dengan dua dos suntikan vaksin boleh masuk ke dalam premis, sekali gus menyukarkan golongan anti-vaksin untuk menikmati kelonggaran yang ditetapkan oleh kerajaan.


"Vaksin ni Tuhan ke apa? Nampak macam lebih besar pula dari MyKad dan syahadah. Nak masuk masjid, haji umrah, mall, kedai makan, semua nak kena dua dos dulu. Cuba korang check SOP ni siapa punya. 


"Kalau ikutkan hadis-hadis yang aku baca, akhir zaman ni yang perasan nak jadi Tuhan dan nak semua orang sembah dia ni ada satu je, Dajjal. Allah bagi kita mata, telinga, hati dan akal untuk melihat, mendengar, menilai dan berfikir. Jangan jadi haiwan ternakan, mati selepas vaksin. 



"Masjid pun kau tutup, hadkan, sulitkan. Kau susahkan rakyat dengan SOP bodoh yang langsung tak berkesan sampai berapa ramai orang yang menderita, menganggur dan mati. Sekarang dah nak wajibkan dua dos di semua premis. Korang ni muslim ke kafir? Otak dah hilang ke tercicir?


"Tak nampak ke bala-bala yang dah banyak Allah tunjuk tu? Nak tunggu bala sampai depan mata dulu ke baru nak sedar dan bertaubat? Kerajaan zalim, kerajaan gagal, kerajaan dajjal. 


"Tak wajibkan vaksin, tapi itu tak boleh, ini tak boleh, rentas negeri tak boleh, haji umrah tak boleh, solat Jumaat tak boleh, semua nak kena dua dos dulu. Ini jawapan aku, "Ada aku kesah!". 


 


"Aku berhak bersuara dan mengingatkan orang di wall aku sendiri. Aku berhak sampaikan apa yang Nabi aku sampaikan. At least aku tak melalak di laman orang. Kau tulah (netizen) sebenarnya yang muka tak malu dan suka buat kecoh. Datang tanpa diundang, pastu buat semak kat rumah orang. Sampah! Hidup tak ada faedah, lebih baik kau jadi batu. Boleh juga buat baling anjing. Mohon terasa. 


"Hanya orang bodoh yang akan mematuhi peraturan bodoh. Aku respek 779 cikgu-cikgu Johor tu. Cikgu bukan orang-orang bodoh seperti kebanyakan netizen lembu. Semoga Allah bantu dan permudahkan urusan diorang," katanya. 


Sumber: Instagram Mosus Official

3/block3/Global

4/carousel2/Selebriti

3/block3/Santai

3/block3/Viral

4/carousel3/Seram