Teks yang dicari... Tentang Penulis Alamat Emel... Enter Nama Alamat Emel Mesej Tentang Saya Laman ##1## of ##2## Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ogos Sept Okt Nov Dis



5/newsticker/Viral

4/bigslider1/Trending

404

Maaf, laman yang anda cari tidak dapat ditemui
Utama

3/block2/Semasa

Terkini

(Video) 'Bangang apa laki camni sampai anak menangis?!' - Suami pecahkan cermin kereta isteri, enggan peduli serpihan kaca terkena pada anak

0


Tular di media sosial tindakan seorang lelaki memecahkan cermin kereta isterinya dengan kasar walaupun tahu anak mereka berada di tempat duduk penumpang hadapan. 


Tindakan kasar lelaki itu mengundang kemarahan netizen kerana bukan sahaja bertindak di luar batasan, malah sanggup mengabaikan keselamatan anak sendiri. 


Tidak diketahui punca sebenar kejadian, tetapi pengadu yang dikenali sebagai Amira Nabila menjelaskan, dia dan suami dalam proses perceraian dan sudah tidak tinggal bersama sejak April lalu. 


Menurut Amira lagi, kejadian itu berlaku pada pagi semalam ketika dia mahu keluar bekerja sebelum didatangi oleh suaminya yang menunggang motosikal. 


"Letih la, pagi-pagi aku kalut nak pergi kerja, celah-celah tu juga nak mai buat hal. Depan anak-anak juga nak tunjuk kelakuan (buruk). 


"Konon tu nak bagi duit dekat anak hang, ingatkan nak hulur beda beli susu, pampers anak. Sekali tu duit aku yang melayang. Family aku dah la tak hebat, tak pasal kena repair cermin kereta. Seratus dua pun main dengan family tak hebat ni nampak nilai tu besar. Boleh beli susu, pampers anak untuk stok dua minggu!" tulisnya di Facebook. 


Amira menegaskan, dia sengaja membuka cermin keretanya sedikit sahaja kerana sebelum ini lelaki berkenaan pernah melarikan dokumennya yang diletakkan dalam kereta. 


"Kalau buka tingkap full, memang kena jerat la macam sebelum ini yang dah terjadi. Lagipun aku berhati-hati kali ini sebab dia pernah ugut nak ambil kereta aku sebelum ni. Siap kata nak bakar lagi. 



"Dah berkali-kali juga dok berebut kunci kereta dengan aku, sampai angin tayar dibuang pun ada. Jadi, aku dah sampai tahap tak larat nak menghadap benda ni. 


"Aku jelaskan siap-siap sebelum ada orang lain putar belit cerita jadi lain dan kemudian tuduh aku putar belit cerita bagi mengeruhkan keadaan ke, apa ke. Aku ada video ini sebagai bukti. Post aku bukan nak provok sesiapa, cuma kalau rasa terprovok, check balik. Salah tetap salah," tulisnya. 



Sementara di media sosial, netizen mengecam tindakan si suami yang jelas sekali gagal mengawal diri dan tidak bertanggungjawab. Tindakannya itu bukan sahaja boleh mendatangkan kecederaan pada anak, juga boleh menyebabkan anaknya mengalami trauma. 


"Report polis! Sakit hati betul tengok lelaki macam ni. Anak tu kena kaca tau, biadab kau! Dunia kau lepas, akhirat nanti kau mendapat," kata Nurul. 


"Malunya kaum lelaki. Lagi malu sebab rupa tak ada. Perangai pun tak seberapa. Pendek kata pakej la duk kat abang ni. Perempuan kalau nak cari lelaki, kenallah lama-lama dulu, jangan orang duk kata tak laku terus nak pergi kahwin awal ke apa. Kahwin ini kadang ikut nasib juga, dapat yang perangai elok senang rumah tangga. Dapat perangai macam ni, serabut kepala," kata Shafiq. 


Sumber: Facebook Amira Nabila

3/block3/Global

3/block3/Selebriti

3/block3/Santai

3/block3/Viral

4/carousel3/Seram