Slider

(Video) 'Macam inilah kalau hidup bermadu' - Suami belikan Vellfire untuk 4 isterinya

Macam inilah kalau hidup bermadu, isteri kongsi tips untuk suami berpoligami


Tidak semua wanita yang mahu suaminya diambil orang, tetapi jika ditakdirkan suaminya memilih untuk berpoligami maka terpaksalah menerima ketentuan itu. Suka atau tidak, bersedialah dari segi mental dan fizikal. 


Si suami juga perlu perlulah berlaku adil di kalangan isteri-isteri termasuk hal pemberian nafkah zahir dan batin. Hati mereka perlu dijaga agar rumah tangga menjadi lebih harmoni tanpa masalah. 


Tular di media sosial, perkongsian seorang wanita mengenai kehidupan bermadu di mana suaminya perlu pulang ke rumah empat orang isterinya setiap dua minggu secara bergilir-gilir. 


Apa yang menarik perhatian netizen adalah, si suami turut membelikan setiap seorang isterinya sebuah Toyota Vellfire. Apabila tiba giliran masing-masing, si isteri perlu datang menjemput suaminya pulang ke rumah. 


@dylazahid

tak semua nak hidup macamni

♬ suara asli - Hi, ini meme - 𝑴𝒆𝒎𝒆𝒊𝒏𝒊𝒎𝒆𝒎𝒆🐹🐿


"Macam inilah kalau hidup bermadu. Suami seorang kena gilir empat setiap dua minggu seorang. Setiap giliran kena datang ambil sendiri sebab setiap isteri dia dah belikan kereta seorang satu. Tak semua nak hidup macam ni. 


"Ini rumah isteri dia yang ketiga. Selalu bila turn kita, dia akan pakai selekeh, baju berlubang, seluar carik, Dia akan keluar sehelai sepinggang je dengan muka serabai, kusut masai," tulisnya. 


Di ruangan komen, netizen memberi pelbagai reaksi antaranya bersetuju dan tidak bersetuju dengan kehidupan berpoligami. 


@dylazahid Reply to @ernasss94 ♬ original sound - it's me dilla


"Tak sangguplah bermadu sebab pernah jadi baru-baru ini dalam mimpi. Memang menyakitkan hati. Nasib baiklah dalam mimpi. Semoga aku dijauhkanlah," kata Mek Ses. 


"Bermadu itu pilihan. Tak semua orang nak macam ni, tetapi kalau diri sendiri yang pilih, tak perlu nak mengeluh. Terima seadanya," kata Farah.


"Saya pun bermadu empat. Alhamdulillah takdir Allah itu indah jika kita semua faham agama. Iman di hatilah yang membuat kita bahagian, bukan suami aatu dunia," kata Kartina. 


Bagaimanapun, ada netizen yang mendakwa perkongsian itu tidak benar dan video tersebut dibuat hanya sekadar content TikTok. 


"Dia ada empat kedai, bukan bermadu pun. Content sampah ni. Aku aminkan je lah doa dia," kata Ija.


Sumber: TikTok Dyla Zahid

none
Copyright © 2009 - 2022 The Reporter
Made with by Templates Zoo