Slider

Ditegur hisap vape, wanita muda ini balas 'Habistu takkan nak hisap kot*?'



Tindakan seorang wanita muda memuat naik video dirinya menghisap vape mengundang rasa kurang senang netizen yang kemudian bertindak membuat teguran. 


Malangnya, setiap teguran itu dibalas dengan angkuh seolah-olah dirinya tidak akan mengalami sebarang masalah kesihatan daripada tabiatnya itu. 



"Dik, jangan duk bangga hisap pod. Kalau tak nak rasa menyesal dada kena tebuk macam aku ni pod punya hal. Sayang badan dik oi, muda lagi," kata Cikboss. 


"Takpe bang, yang tanggung sakit saya. Yang jaga saya, mak bapak saya dengan tunang saya, bukan abang. Saya takde susahkan abang okeh. Thank you beri nasihat," balas wanita itu. 


"Aik? Perempuan Islam hisap vape," kata Syasya. 


"Habis tu takkan nak hisap k***? Ramai je perempuan hisap pod," balasnya. 






Difahamkan, ibu bapanya juga mengetahui tabiatnya menghisap vape dan tiada halangan untuk dirinya berbuat demikian.




Menurut pakar perubatan, kesan penggunaan rokok elektronik (vape) akan memberi kesan pada paru-paru, menimbulkan masalah pada saluran darah dan menyebabkan penyakit jantung. 


"Kesan vape akan terus dirasai oleh penghisap, misalnya degupan jantung dan tekanan darah meningkat serta kesan jangka panjang seperti serangan jantung.


“Ada pesakit yang mendapat masalah popcorn lung dan Evali (penyakit berkaitan paru-paru akibat vape) dalam tempoh kurang setahun,” katanya.


Sumber: Instagram, Sinar Harian

none
Copyright © 2009 - 2022 The Reporter
Made with by Templates Zoo