Slider

(Video) 'Dah bagi minyak free 5 tahun sekali, ingat rakyat akan pangkah BN ke?' - Netizen



Tular di media sosial video menunjukkan sekumpulan ahli Barisan Nasional (BN) memberi petrol percuma kepada penunggang motosikal di lokasi yang tidak dinyatakan. 


Dalam video itu, beberapa ahli BN turut menggesa rakyat mengundi BN pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) dengan jaminan akan terus memberi bantuan berkekalan kepada rakyat sekiranya diberi mandat yang penuh. 


Dalam masa yang sama, mereka turut mengingatkan lebih 900 pengguna TikTok yang menonton 'live' itu tentang kegagalan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang hanya mampu mentadbir kerajaan selama 22 bulan sahaja. 



"Mana orang-orang PH, mana orang-orang PKR. Mana? Kata nak memperjuangkan rakyat, ini semua kerja BN.. macam mana? Ey... tak boleh pakailah," kata ahli pemuda wanita BN. 


"PH jelas sekali gagal. 22 bulan (mentadbir) dia tamatkan segala bantuan kepada mahasiswa, bantuan kepada nelayan, harga minyak naik, harga barang tak jaga. 


"22 bulan PH buat apa? Yang dia buat, dia kata kerajaan tak ada duit tak boleh bantu rakyat.


"Kita BN bagi rakyat BR1M sehingga RM2,500! PH bagi RM500! RM30 kepada golongan bujang sedangkan di zaman BN kita bagi orang bujang RM500! PH bagi berapa tuan-tuan? RM30! Apa yang diorang boleh buat dengan RM30? 


"Bila diorang (pemimpin PH) dapat jawatan, diorang kata tak ada duit, tak boleh bantu rakyat. Ini semua sembang retorik! Kita tak boleh bagi diorang (menang PRU15). 


"Anwar Ibrahim kata dia tak pernah menjadi perdana menteri. Tapi kena ingat, kabinet dia (jika menang) akan jadi kabinet yang sama. Mungkin Mat Sabu akan jadi timbalan perdana menteri. Mat Sabu, orang yang tak ada sijil pelajaran. Boleh ke orang yang tak ada sijil pelajaran nak jadi timbalan perdana menteri? 



"Ingat peristiwa 22 bulan, kita kena kencing, kena tipu," kata pemuda BN berkenaan.


Bagaimanapun berlainan pula reaksi netizen di Twitter yang rata-rata menyelar kenyataan pemuda BN berkenaan. 


"Boleh dapat hari-hari (free petrol) ke macam mana? Atau hanya ketika masa mengundi saja baru dapat gula-gula ini?" kata Noname. 


"Ni orang panggil gula-gula. Budak-budak seronoklah dapat gula-gula. Berapa sen sangat modal tu berbanding yang telah disakau yang jumlahnya berbilion. Orang gila dan bangang saja yang tak nampak benda ni," kata Naza Nadzir. 


"Kalau dapat hari-hari macam ni tak apalah juga. Ini lima tahun seali je dapat merasa. Ingat kami ni senang termakan dengan gula-gula?" kata HAL. 


"Agak-agak minyak yang diisi tu boleh tahan lima tahun ke? Entah-entah lima jam dah habis. Kalau macam tu, sokong BN setakat lima jam cukuplah kot," kata Zack. 





Sumber: Twitter Geng Utara

none
Copyright © 2009 - 2022 The Reporter
Made with by Templates Zoo