Slider

'Adik ipar selalu cemburu, saya bermanja dengan suami pun dia tunjuk muka tak puas hati'



Hasrat bermanja dan meluangkan masa dengan pasangan yang baru dinikahi tergendala dek adik ipar yang dikatakan menaruh perasaan cemburu sehingga sanggup mengganggu hubungan mereka. 


Pengadu memaklumkan, suaminya ada menegur perbuatan adiknya itu tetapi reaksi yang diterima tidak masuk dek akal. 


SAYA baru sahaja mendirikan rumah tangga dengan suami saya, dua bulan lebih. Suami ada seorang adik perempuan yang belum berkahwin lagi. 


Masalahnya, adik dia selalu cemburu tak tentu pasal dengan saya. Contohnya, bila suami pegang tangan saya atau bermanja dengan saya, menolong mengambil makanan atau minuman untuk saya, adik ipar akan menjeling dan tunjuk muka tidak berpuas hati terhadap saya. 


Kalau naik kereta bersama-sama dengan adik dia pula, mesti dia insist duduk di depan dan saya terpaksa duduk di belakang. Walaupun suami dah menasihatkan dia, mesti dia berkeras juga dan kemudian merajuk, tarik muka. 


Bila adik ipar tahu suami belikan barang-barang atau bawa saya bercuti, nanti mesti dia akan request benda sama dekat suami saya.


Saya kasihan dengan suami saya yang terpaksa melayani permintaan dia. Sedangkan adik dia bekerja. 


Hari itu semasa keluarga suami buat family day, adik ipar sanggup tak datang sebab saya ada. Kalau balik kampung rumah nenek suami saya, mesti dia nak tidur di tepi suami saya. 


Rasa macam dah hilang privasi. Saya faham dia adalah adik kepada suami saya, tetapi sebagai seorang isteri saya rasa macam hilang privilege seorang isteri. 


Doakan saya kuat menghadapi dugaan ini. - Pengadu


Membaca luahan itu, netizen berasa pelik dengan sikap adik ipar pengadu yang dilihat seolah-olah tidak menjaga batas.


"Lain macam adik ipar kau. Dalam adik beradik pun kena jaga batas. Syaitan itu ada di mana-mana. Dia kisah apa adik beradik ke tak. Boleh je dia hasut untuk ada perasaan sesama adik beradik," kata Shiee. 


"Kalau kena kat aku, memang deep je aku tanya. Kau dengan abang kau ni ada hubungan terlarang apa-apa ke? Tanya direct tetapi berlapik, pandai-pandailah. Janji kau kena cakap," kata Sushi. 


"Dulu kakak aku pun macam adik pengadu ni juga, masa abang aku baru kahwin. Bila mak aku nampak, terus bawak hanger, terus kakak aku insaf. Peranan ibu bapa itu penting," kata Amar. 


Walaupun begitu, ada juga yang berpendapat dua beradik itu berkemungkinan rapat sejak dari kecil lagi sehingga si adik menganggap abangnya sebagai pelindung. 


"Itu sebabnya dia jadi cemburu dengan kakak ipar sendiri. Dia rasa kedudukan atau priority abang dia dah berubah sejak ada orang baru dalam keluarga. Tak tahulah nak nasihatkan macam mana, cuma boleh cakap macam tu je," kata Abex. 


Apa pandangan korang? Macam mana nak handle situasi seperti ini? Tak semua benda kena bagi Caprice selesaikan. 


Sumber: ConfessTweetMY

none
Copyright © 2009 - 2022 The Reporter
Made with by Templates Zoo