Slider

(Video) Pasangan pengantin dikritik sengaja melambatkan majlis, rupa-rupanya...



Setiap individu mempunyai pengalaman yang berbeza ketika majlis akad nikah berlangsung. Ada pihak lelaki yang tersasul menyebut nama, hantaran, gementar dan sebagainya. Perasaan berdebar-debar dan gemuruh pula merupakan perkara biasa yang dihadapi oleh semua pengantin baru terutamanya bila melafazkan akad nikah dan juga sesi membatalkan air sembahyang.


Terdahulu, beberapa video tular memaparkan beberapa orang selebriti dan juga pasangan-pasangan yang lain sebelum ini kelihatan malu ketika sesi membatalkan air sembahyang. Ada yang memuji sikap sedemikian yang dilihat pandai menjaga adab dan batas. Tetapi ada juga yang mengkritik kerana melambatkan sesi majlis. Tidak kurang juga, ada yang mengatakan sepatutnya sesi demikian dilakukan di luar majlis sahaja.


Terbaharu, tular pula satu rakaman video yang memaparkan pengantin lelaki yang dilihat terketar-ketar ketika mahu menyarungkan cincin kepada pengantin perempuan. Pengantin lelaki mengambil masa yang lama untuk berbuat demikian. Berbeza dengan pengantin perempuan, pengantin perempuan kelihatan tenang sahaja.


Melihat kepada situasi itu, seorang wanita tampil membantu bagi memudahkan serta mempercepat sesi itu.


Rakaman video sesi berkenaan bagaimanapun dikritik oleh netizen. Mereka menuduh pengantin lelaki jenis yang mengada dan sengaja melambatkan sesi itu yang sepatutnya boleh diselesaikan dalam masa yang singkat. Sebahagian netizen juga mengkritik pengantin lelaki itu yang cukup mudah apabila mengucup dahi isterinya sebanyak dua kali berbanding sesi menyarung cincin.


Namun ada sumber yang memaklumkan, pengantin perempuan merupakan Orang Kurang Upaya (OKU), manakala pengantin lelaki pula merupakan dalam kategori yang sama.


"10 saat pertama, aku dah rasa cringe (meluat) gila. Aku paused video, scroll replies. Ada yang kata, mungkin pasangan OKU. Semoga hubungan pasangan ini terus kekal dirahmatiNya," kata Mag.


"Tak baik macam tu. Aku rasa pengantin perempuan macam orang kelainan upaya je. Mungkin kedua-duanya OKU, so normal la kot diorang takut sebab berbeza dengan benda harian diorang," kata Bella Hadidn’t.


Walau apa pun, tidak sepatutnya majlis berbahagia sebegini dikritik, sebaliknya doa-doa yang baik perlu disertakan kepada pasangan yang baru mendirikan rumahtangga.


Sumber: Bella Hadidn’t, Mag

none
Copyright © 2009 - 2022 The Reporter
Made with by Templates Zoo