(Video) Isteri upah perempuan simpanan untuk jaga & 'penuhi keperluan' suaminya



Seorang wanita berusia 44 tahun yang sudah berkahwin mencetuskan kontroversi di Thailand selepas didakwa menyiarkan iklan mencari wanita berkebolehan dan berpendidikan untuk mengisi jawatan 'perempuan simpanan' untuk suaminya. 


Pattheema Chamnan berkata, buat masa ini dia tidak bersama dengan suaminya untuk seketika dan hal itu membuatkan dia merasakan dirinya seperti isteri yang tidak berguna.


Bagi menebus rasa bersalahnya itu, dia kini sedang mencari wanita yang sudi menjadi perempuan simpanan untuk suaminya, yang boleh menggembirakan suami dia secara fizikal dan dalam masa sama juga mempunyai personaliti yang menyenangkan serta kemahiran berkomunkasi yang baik. 


Bagi yang berminat, Chamnan menawarkan gaji minimum sebanyak $450 (RM2,000), dengan makanan percuma dan penginapan di rumah mereka. 


Walaupun tawaran pekerjaan itu kelihatan keterlaluan bagi sesetengah orang, Chamnan memaklumkan dia telah menyenarai pendek dua calon untuk mengisi jawatan itu. 


"Calon sepatutnya tidak mempunyai anak kerana ia akan menjadi beban. Mereka harus berpenampilan menarik,dan berkomunikasi dengan baik. 


"Adalah penting mereka dapat menggembirakan suami saya secara fizikal. Dia seorang lelaki yang memerlukannya dan mempunyai banyak tenaga. Perempuan simpannya juga mesti dapat menemani dan menghiburkannya. Jadi mereka mesti mempunyai personaliti yang baik dan menyeronokkan," katanya. 


Bagaimanapun Chamnan menjelaskan dia berbuat demikian kerana dia sedang bergelut dengan kemurungan kronik dan berasa dia tidak dapat menjaga suaminya dengan baik. 


"Saya ingin mencari perempuan simpanan untuk suami saya kerana saya sedang bergelut secara fizikal. Saya mengalami kemuruangan kronik dan tidak dapat menjaga suami dengan baik. Saya sudah lama tidak bersama dengan suami dan ia membuatkan saya berasa saya bukan isteri yang baik," kata wanita berusia 44 tahun itu. 


Chamnan dan perempuan simpanan suaminya


Sementara itu, suaminya, Pattagorn mengakui terkejut apabila melihat iklan tersebut yang tular di media sosial sejak bulan lalu tetapi tidak menghalang niat isterinya. 


"Isteri saya memberitahu dia mahu mencari seseorang untuk menjaga saya. Saya terkejut apabila mengetahui perkara itu. Saya tidak pernah mahu perempuan simpanan, tetapi memandangkan isteri saya yang menawarkan, saya tidak akan menolak," katanya. 


Chamnan memberi jaminan kepada bakal calon bahawa tidak akan wujud pergaduhan di antara mereka sambil menambah yang dia tidak mempunyai masalah suaminya tidur atau menghabiskan masa bersama orang lain. 



Lapor Daily Star pula, jawatan itu telah diisi oleh seorang wanita berusia 33 tahun yang kebetulan berkawan dengan Chamnan. 


Pattagorn apabila ditanya berkata, wanita itu tidaklah seperti yang dia jangkakan tetapi dia bersetuju untuk mencuba hubungan itu. 


Sumber: Oddity Central

Penyanyi Bangladesh ditahan polis & dipaksa berhenti menyanyi kerana suaranya sumbang & wajahnya terlalu hodoh



Seorang penyanyi di Bangladesh ditahan polis pada jam 6 pagi Khamis lalu kerana suaranya sumbang dan wajahnya terlalu hodoh untuk menjadi penyanyi. 


Hero Alom atau nama sebenar Ashraful Alom Saeed mendakwa, dia turut dipaksa oleh polis untuk menandatangani notis permohonan maaf dan berhenti menyanyi ketika disoal siasat selama lapan jam di ibu pejabat polis. 


"Semua orang bertanya soalan kepada saya dan saya terpaksa menjawab semua soalan itu tanpa henti. Kemudian tiba-tiba seseorang itu mencengkam rambut saya dan bertanya apakah saya mempunyai wajah seperti 'hero' (wira)," katanya kepada media. 


Difahamkan, pihak berkuasa tidak berpuas hati dengan video yang dimuat naik Alom yang menyanyikan lagu klasik oleh pemenang Anugerah Nobel, Rabindranath Tagore dan penyair negara, Kazi Nazrul Islam. 


Polis berkata, mereka mendapat banyak aduan orang ramai yang meminta Alom berhenti menyanyikan lagu-lagu tersebut kerana ia menjengkelkan.


Alom kemudian memohon maaf di atas nyanyiannya yang sumbang, selain kerana memakai pakaian seragam polis dalam klip video kontroversi itu, tanpa keizinan.


"Dia mengubah sepenuhnya gaya tradisional nyanyian lagu itu. Tetapi dia memberi jaminan kepada kami bahawa dia tidak akan mengulangi perbuatannya lagi," kata Detektif Dhaka, Harun ur Rashid. 


Sumber: New York Post, Kosmo Online, Sindo News

Polis nafi 2 anggotanya kasari suspek, orang ramai dilarang buat spekulasi



Polis menafikan dakwaan bahawa seorang suspek dikasari sehingga menyebabkan kecederaan serius dalam satu serbuan di Seri Manjung, Lumut seperti yang tular di akaun Twitter seorang pemilik.


Ketua Polis Daerah Manjung, Asisten Komisioner Nor Omar Sappi berkata, pihaknya hari ini mengesan video berdurasi 28 saat itu yang dimuat naik pemilik akaun Twitter yang dua anggota polis didakwa memukul seorang individu menggunakan objek menyerupai kayu di kawasan laluan anak tangga di sebuah bangunan.


"Hasil siasatan yang dijalankan mendapati bahawa dakwaan itu adalah tidak benar dan tidak berasas. Polis menafikan sekeras-kerasnya ada mengasari suspek yang ditangkap kerana selepas ditahan, suspek berada dalam kawalan polis dan memberi kerjasama sepenuhnya," menurut beliau dalam kenyataan malam ini.



Mengulas lanjut, Nor Omar berkata, berdasarkan rakaman kamera litar tertutup, polis mengesahkan insiden itu berlaku di Seri Manjung semasa pihaknya melakukan serbuan ke atas suspek yang dipercayai terbabit dengan kes dadah pada 10 Februari lalu.


"Semasa serbuan dibuat, suspek melarikan diri dengan terjun melalui tingkap di tingkat satu bangunan sehingga mengalami kecederaan di bahagian tumit kaki dan suspek berjaya ditangkap polis dan dibawa semula ke bangunan untuk pemeriksaan lanjut.


"Justeru itu, polis ingin menasihati orang ramai agar tidak membuat sebarang spekulasi berkaitan kejadian itu bagi mengelakkan kekeliruan dan kegusaran masyarakat serta mengganggu siasatan," katanya.


Sumber: Bernama

'Kau yang paling excited nak pergi konvoi' - Peserta RXZ Members 4.0 maut dalam kemalangan di LPT2



Hasrat berkonvoi bersama rakan-rakan tidak kesampaian apabila seorang peserta program RXZ members 4.0 dilaporkan maut selepas motosikalnya terbabas di Kilometer 397.6 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2), Ajil, Kuala Berang, awal pagi semalam. 


Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, mangsa, Mohd Nazli Dasuki, 40, mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan meninggal dunia di lokasi kejadian. 


Siastan awal mendapati, mangsa yang berasal dari Kampung Batu 5, Sungai Tulang, Selangor, bersama dengan 19 rakannya berkonvoi untuk menyertai program RXZ members 4.0 yang adakan diadakan di perkarangan Stadium Gong Badak, hari ini dan dirasmikan oleh Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob.


Mangsa berlepas dari Tanjung Karang, Selangor kira-kira jam 6 petang kelmarin dan apabila tiba di lokasi kejadian, mangsa dikatakan gagal mengawal motosikal lalu terjatuh di jalan raya pada jam 3.30 pagi. 





Mayat mangsa telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Hulu Terengganu untuk dibedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. 


Sementara itu rakannya berkata, mangsa sangat teruja untuk menyertai program tersebut dan mereka semua tidak menyangka Nazli terbabit dalam kemalangan. 


"Allahuakbar. Kau yang paling excited nak pergi. Dari zero to hero jadikan sebiji RXZ. Kau yang paling last gerak. Kau dah sampai Terengganu pagi ni, tapi petang nanti kawan-kawan akan bawak kau balik. Al-Fatihan untuk sahabatku Nazli Dasuki," katanya. 


Sumber: Harian Metro

'Anak dia berhutang, tetibe tak puas dengan ustaz' - 2 suspek ditahan, 3 lagi suspek serang pelajar & penjaga tahfiz diburu

Foto Astro Awani



Dua daripada lima lelaki yang menyerang seorang pelajar tahfiz dan ustaz di sebuah pusat tahfiz di Jalan Cheneras telah ditahan polis semalam. 


Ketua Polis Daerah Lipis, Superintendan Azli Mohd Noor berkata, dua lelaki berusia 30-an itu ditahan dalam sebuah awal pagi semalam di sekitar kawasan Damak, manakala tiga lagi suspek termasuk suspek utama sedang diburu. 


Dua suspek yang ditahan direman selama empat hari untuk siasatan di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh dan Seksyen 448 Kanun Keseksaan kerana pencerobohan kawasan. 


Ujian sariangan air kencing yang dijalankan terhadap dua suspek terbabit didapati positif dadah jenis methamphetamine dan mereka turut disiasat di bawah Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952. 


Siasatan awal mendapati, kejadian itu berlaku kerana suspek tidak berpuas hati terhadap penjaga pusat tahfiz berkenaan yang berkaitan dengan pembayaran makanan di pusat tahfiz itu. 


Lima suspek terbabit bersama seorang pelajar tahfiz datang ke lokasi pada jam 5.10 petang dengan menaiki kereta pacuan empat roda sebelum tiga suspek bertindak menyerang mangsa. 


Penjaga tahfiz mengalami kecederaan di bahagian mata dan menerima empat jahitan selain cedera di bahagian tangan, lebam di badan. Manakala pelajar tahfiz yang diserang hanya mengalami sakit di badan. 


Sementara itu, tular di media sosial juga kenyataan seorang bekas pelajar pusat tahfiz berkenaan yang mendakwa kejadian berpunca dari seorang pelajar baru yang berusia 11 tahun. 


"Dia buat masalah dalam tahfiz tu. Dia beli air dengan ustaz tu tapi main hutang sampailah beratus. Pastu dia beritahu mak ayah dia. Mak ayah dia marah ustaz pula sebab bagi hutang. Anak dia yang berhutang, tetiba tak puas hati dengan ustaz," katanya. 




Sumber: Astro Awani

'Rambut anak digunting ketika tidur, pakaian diconteng & digunting' - Ibu dakwa anaknya menjadi mangsa khianat di MRSM Kuantan



Tular di media sosial, seorang wanita mendakwa anak perempuannya menjadi mangsa khianatdi Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuantan sejak Jun 2022 sehingga ke hari ini masih belum menemui jalan penyelesaian. 


Nazrah Mohamed mendakwa, kes yang menimpa anaknya menjadi semakin serius di mana beberapa pelajar lain turut menjadi mangsa perbuatan khianat dan gangsterism di pusat pendidikan itu. 


Menurut kronologi kes yang disertakan, pakaian seragam sekolah milik anaknya telah diconteng dan digunting oleh pelajar yang tidak bertanggungjawab. Mangsa membuat aduan dan cuba mencari pelakunya, tetapi gagal. 


Nazrah yang dimaklumkan mengenai kejadian itu kemudian menghubungi Ketua Warden untuk bertanya mengenai kes itu. Tetapi Ketua Warden berkata dia tidak mengetahui perkara itu dan setelah disemak, pelajar senior mengakui sedang cuba menyelesaikan masalah itu sendiri. 


Beberapa hari kemudian, Nazrah menghubungi individu yang sama untuk bertanya mengenai perkembangan kes yang hanya memberi jawapan mereka gagal mencari pelaku. 


Kegagalan pihak MRSM Kuantan menyelesaikan masalah itu menyebabkan baju anaknya sekali lagi diconteng dan perkara yang sama turut menimpa baju milik rakannya. 


Mangsa juga menemui dinding yang telah diconteng lalu memaklumkan kepada pelajar senior yang melaporkan hal itu kepada warden. Malangnya, mangsa telah dipaksa untuk mengakui bahawa kes baju diconteng, digunting dan dinding tandas diconteng adalah dilakukan olehnya. 


Tindakan warden MRSM Kuantan mengundang ketidakpuasan hati Nazrah yang menegaskan anaknya adalah mangsa kejadian dan tidak berpuas hati dengan tindakan MRSM Kuantan yang mengambil ringan terhadap aduan anaknya. 


"Anak saya telah dipanggil oleh lima warden dan mereka menekan anak saya dan dipaksa mengaku bahawa semua baju diconteng, digunting dan contengan di dinding tandas dilakukan oleh anak saya. Sedangkan anak saya adalah salah seorang mangsa dan telah melaporkan semua kejadian itu kepada senior dengan segera apabila kejadian itu berlaku kepadanya. 


"Sebaliknya pihak maktab mengambil ringan aduan anak saya dan tiada kenyatan bertulis diambil oleh pihak maktab apabila menerima aduan-aduan itu. Pihak maktab dan warden buntu tidak dapat mencari pelaku sehingga menekan anak saya sebagai pelaku," katanya. 


14 Julai 2022, MRSM Kuantan telah merujuk mangsa kepada kaunselor sekolah dan disahkan mengalami anxiety dan mempunyai stress level yang sangat tinggi serta menyarankan mangsa dirujuk kepada pakar psikiatri untuk rawatan lanjut. 


Keesokan harinya, mangsa pulang ke rumah dan memberitahu Nazrah dia telah ditekan untuk mengaku melakukan semua perbuatan itu. 


Mangsa kemudian dibawa berjumpa dengan pakar psikaitri kanak-kanak bagi memastikan kesihatan mentalnya. Keputusan mendapati mangsa sihat dan tiada mempunyai ciri-ciri anxiety, depression dan stress seperti yang didakwa pihak MRSM Kuantan. 


Nazrah dan suaminya kemudian bertemu dengan Pengetua MRSM Kuantan di mana dalam perjumpaan itu pengetua mengakui memang ada kesilapan dari pihaknya dalam menjalankan siasatan sehingga menyebabkan mangsa dipersalahkan. 




Laporan polis dan aduan kepada SISPAA di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar telah dibuat memandangkan tiada jalan penyelesaian yang dapat dicapai dari pertemuan dengan pihak MRSM Kuantan. 


Namun Nazrah berkata, maklum balas yang diterim dari pihak MARA adalah mengecewakan dan menyifatkan keputusan siasatan MARA berat sebelah, lebih teruk lagi kenyataan pengetua MRSM Kuantan juga tidak konsisten di mana dia terdahulu mengakui ada kesilapan dari pihak mereka. 


Rentetan dari kes itu, Nazrah mendakwa anaknya menerima surat ugutan. Selain itu, rambut anaknya dan dua lagi rakan lain telah digunting pendek ketika mereka tidur di waktu malam. 






Pintu tandas yang diconteng

Baju anak saya yang diconteng

Rambut anak saya yang digunting ketika tidur

Nota-nota yang ditemui oleh pelajar Form 3 di dalam biliknya

Nota-nota yang ditemui oleh pelajar Form 3 di dalam biliknya dan baju anak saya yang digunting

Rambut anak saya yang digunting ketika dia sedang tidur

Nota-nota yang ditemui oleh pelajar Form 3 di dalam biliknya

Nota-nota yang ditemui oleh pelajar Form 3 di dalam biliknya

Baju anak saya dan rakan sebilik yang digunting ketika mereka sedang tidur

T-Shirt anak saya yang telah digunting

Dinding tandas yang telah diconteng

Selipar anak saya dan rakan sebiliknya ditemui disusun seperti ular


Nazrah kini masih menunggu perkembangan dan tindakan selanjutnya serta berharap agar pelakunya dapat ditahan dan dikenakan tindakan undang-undang. Pihaknya juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap MRSM Kuantan sekiranya tidak menyelesaikan masalah yang menimpa anak perempuannya itu. 


Sumber: Facebook Nazrah Mohamed

Hina agama, Nur Syazwani akan dikenakan tindakan undang-undang - Menteri



Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menggesa wanita yang didakwa mengerjakan umrah dengan berpakaian ihram lengkap seperti lelaki didakwa kerana menghina agama. 


Baca: (Video) 'Kau tak insaf Nur Syazwani?!' - Individu didakwa Pengkid, memakai ihram lengkap lelaki tunai umrah di Mekah


Beliau berkata, tindakan itu perlu bagi mengelakkan lebih banyak kes seumpama itu berlaku. 


"Pertama, hukum wanita menyerupai lelaki atau sebaliknya dilaknat Allah SWT, maknanya ia berdosa. Orang ini tidak mendapat rahmat daripada Allah SWT.


"Tindakannya menunaikan umrah dengan menyerupai lelaki adalah menghina agama dan patut didakwa mengikut enakmen yang ada," katanya.


Sementara itu, Menteri Hal Ehwal Agama, Datuk Idris Ahmad, telah menghubungi Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan memohon membuat siasatan lanjut ke atas Nur Syazwani apabila dia kembali ke Malaysia. 


Idris juga meminta Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC) untuk menyiasat perkara itu dan mengambil tindakan tegas terhadap agensi yang menguruskan wanita terbabit. 


Pada Februari 2020, ahli perniagaan, Muhammad Sajad Kamaruzzaman turut melakukan perbuatan yang sama dengan menggenakan pakaian jemaah wanita ketika mengerjakan umrah. Bagaimanapun lelaki itu telah melarikan diri ke Australia kerana takut dikenakan tindakan undang-undang.


Sumber: Harian Metro

'Aku boleh confirm yang dia tengah bodohkan 1 Malaysia' - Lelaki dakwa Aliff Syukri salahguna gambar pil miliknya untuk raih simpati netizen



Susulan ramai yang mengecam perkongsian video teaser tidak senonoh oleh Aliff Syukri, ibunya Rozita Ibrahim tampil memberi teguran agar memadamkan video tersebut dalam tempoh 24 jam. 


Menerusi kenyataan yang dikongsikan di Facebooknya, Rozita merayu agar Aliff memadamkan semua video-video berkaitan kerana tindakannya itu bukan sahaja mengundang kecaman masyarakat, malah turut memalukan keluarganya. 


"Rapuh, iman yang rapuh! Minta kawan-kawan Kri (Aliff Syukri) tu delete semua video-video tu sekarang (termasuk) dalam YouTube sebelum-sebelum ni juga! Mak teramat malu! 


"Semua peringatan dah diberi, semua ilmu sudah disampaikan, pukul sudah, dimarah sudah, dinasihati sudah dari kecil sampai besar! Teguran ulama pun ramai sudah. Jangan angkuh, bala Allah, murka Allah jangan dijemput. 


"Merayu mak pada Kri, minta kawan-kawan kamu delete semua video dan postingg tu semua kebencian mak. Jika Kri sayang mak, buktikan. Lepas ni jangan ulang lagi Kri. 


"Demi agama, demi cucu dan kehidupan kesihatan mental fizikal Ida dan anak Kri - gambar terakhir kita masa arwah nenek terakhir selepas kebumikan tahun lepas - Kri cakap Kri hanya ada mak saja kan! 


"Mak hanya (minta) satu (perkara), berhenti dari (buat) video begini. Jangan post di YouTube, semua video-video sejak Lucinta luna atau siapa saja yang bergelek dari dulu sampai sekarang! Delete dan bertaubat yang sebenar-sebenarnya bertaubat. 



"Ingat Kri, Ida (isteri Aliff) sudah cukup bersabar dengan Kri, dia peninggalan mak yang terbaik, wanita kiriman Allah yang terindah. Jaga adab, akhlak, maruah isteri dan anak-anak," katanya. 


Selepas diberi teguran secara terbuka oleh ibunya, Aliff bertindak memadamkan semua video yang dimaksudkan. Malah dia memohon maaf sambil menangis teresak-esak sebelum mengumum dirinya akan mengundur diri dari media sosial. 


Dalam nada merajuk, Aliff juga memuat naik gambar beberapa biji pil dengan kapsyen "Matikan aku dengan tenang dan beriman", yang mengundang pelbagai reaksi netizen yang mengesyaki dia akan melakukan sesuatu di luar kawalan. Namun, ramai yang berpendapat lelaki itu hanya sekadar berdrama sahaja. 


Di Twitter, tampil seorang lelaki mendakwa gambar pil yang digunakan Aliff itu adalah miliknya dan ahli perniagaan berkenaan telah menyalahgunakan gambar itu untuk memperdayakan orang ramai. 


"Itu ke gambar pil yang Aliff Syukri upload? Kalau betul, aku boleh confirmkan yang dia tengah bodohkan satu Malaysia. Itu gambar ubat-ubat aku yang aku upload 2020," kata Naufal Antezem. 



Untuk pengetahuan kepada pempengaruh media sosial termasuk founder produk timbang kilo dan yang sewaktu dengannya, netizen kini tidak lagi mudah terperdaya dengan taktik atau strategi kurang cerdik anda yang gemar mencetuskan kontroversi bagi meraih publisiti murahan. 


Carilah rezeki yang halal menggunakan cara yang sepatutnya. Jangan disebabkan hidup bertuhankan duit menjadikan anda terlupa akan keperluan menjaga maruah diri dan keluarga. 

Copyright © 2009 - 2022 The Reporter
Made with by Templates Zoo